Podczas pierwszej części zajęć dzieci mają szereg ciekawych doświadczeń:
– porównują deski z różnych gatunków drewna: ich kolor, fakturę, zapach, ciężar
– dotykają deski strugane i surowe, by przekonać się jaka jest między nimi różnica
– wspólnie zastanawiają się, ile dane drzewo ma lat – uczą się jak to sprawdzić i odkrywają tajemnicę, czy drzewo rośnie w zimie?
Oglądamy z bliska młotek, wiertarkę, wkrętarkę ( tak, to dwa różne narzędzia!:)) metr, ścisk, kątownik, ołówek stolarski i wiele innych.
Podczas drugiej części zajęć poznają Stolarskie BHP i zabierają się do pracy.
Praca stolarza może być niebezpieczna, ale dzięki znajomości podstaw BHP można uniknąć wielu wypadków. Dzieci ubierają okulary i słuchawki, jest przy tym dużo śmiechu. Prowadzący również przygotowuje się do pracy- zapina pas i wkłada do niego potrzebne narzędzia. Porównują pracę stolarza kiedyś i dziś – na przykładzie starej wiertarki ręcznej. Dzieci próbują wywiercić otwór starą wiertarką i trwa to bardzo długo. Później powtarzają tą samą czynność za pomocą wiertarki akumulatorowej. Wszyscy widzą ,że w dzisiejszych czasach jest to dużo prostsze i trwa dosłownie chwilkę. Dzieci dowiadują się ,jaka jest różnica między gwoździem a wkrętem. Przy asyście prowadzącego wbijają gwoździe w deseczkę za pomocą młotka, a później je wyjmują kombinerkami. (młodsze dzieci wbijają gwoździe w styropian). Później wkręcają wkręty wkrętarką i je wykręcają. Na końcu mierzą deskę, ustalają o ile chcą ją skrócić i próbują wspólnie ją przeciąć za pomocą piły ręcznej. Na zakończenie zajęć dzieci mają czas na zadawanie pytań.